Drink meer water tips en favoriete fruitwater combi's

5 simpele tips om meer water te drinken en 5 favoriete water/fruit combi’s.

Water drinken is gezond en lekker en kan helpen bij het afvallen. Voel je snacktrek of een hongergevoel opkomen? Drink dan eerst een glas water voordat je iets in je mond stopt. Grote kans dat je dorst hebt in plaats van honger. ;.)

Met deze tips wordt het lekkerder en simpel om meer water te drinken.

Tip 1: Neem eens bruiswater

Bruiswater is bronwater met koolzuur, zoals Spa Rood of bruisend water van een huismerk. Geheel suikervrij en lekker als afwisseling tijdens de feestmaanden. Met een Soda stream maak je het makkelijk zelf. Dat scheelt een hoop gesjouw met zware flessen en een heleboel plastic.

Tip 2: Probeer eens bruiswater met een smaakje

Er zijn diverse bruiswaters met smaakje te koop. Zoals Spa Bruisend, Sourcy Sprankelend met smaak of Bar-le-Duc mineraalwater met fruit. Ook huismerken hebben tegenwoordig een uitgebreid assortiment met verfrissende smaakjes (van citroen tot kokos) zonder calorieën, suiker en zoetstof. Genoeg keuze dus.

Tip 3: Smaakwater in pakjes

Ook handig voor de kids voor onderweg. Alle pakjes drinken hebben een hoog suikergehalte, behalve een enkele uitzondering. Wicky water met fruit en Sourcy Water met o.a. de smaken aardbei, banaan en sinaasappel zijn (voor zover ik weet) de enige die geen suiker bevatten.

Gelukkig komen er steeds meer gezondere opties bij in de supermarkt. Let op met termen als natuurlijk en biologisch, dat hoeft niet te betekenen dat er minder suiker in een pakje zit.

Kijk voor de zekerheid altijd even op het etiket.

Tip 4: Maak Infused water

Je zag ze al vaker voorbij komen op Instagram want dit is mijn favoriete tip. Water met toegevoegde stukjes limoen, citroen, komkommer, basilicum, munt of sinaasappel, elke combinatie is mogelijk. Heerlijk verfrissend, goedkoop en zonder suiker. Meer inspiratie voor lekkere combinaties vind je onderaan deze tips.

Tip 5: Zet een lekkere pot thee

Mijn lievelingsmerken zijn Pukka, Yogi Tea die zijn op natuurlijke basis met kruiden. Maar ik drink ook graag gewone zwarte thee Ceylon of Earl grey. Let op met sommige theesoorten en thee met smaakjes, deze kunnen suiker bevatten. Laat oplosthee ook links liggen, deze zit ook vol suiker. Natuurlijk kun je ook kiezen voor kruidenthee, verse muntthee, gemberthee en thee van verse of gedroogde theeblaadjes. Aan zwarte en groene thee worden zelfs gezondheidsvoordelen toegeschreven. Ze verlagen de bloeddruk en verlagen je risico op een beroerte en diabetes. Ben je gevoelig voor cafeine? Drink dan geen thee meer voor het slapen gaan.

5 x mijn favoriete water-met-fruit combinaties

water met fruit

Ik geef je graag mijn favoriete 5 combinaties om zelf water met een smaakje te maken:

 

  1. Munt en limoen

Dit is natuurlijk een klassieker, en niet voor niets: deze ingrediënten geven je water een frisse smaak.

  1. Citrusvruchten, komkommer en munt

Ook een heerlijke combinatie, fris en zuur tegelijk.

  1. Sinaasappel en bosbessen

Een gouden combinatie. Deze kun je echter wel een dag van te voren maken, wil je de smaken er goed in laten trekken.

  1. Aardbeien, munt, komkommer en limoen

Deze ingrediënten zorgen ervoor dat je water een beetje fris/zoet wordt.

  1. Grapefruit met rozemarijn

De smaak van rozemarijn is heerlijk in combinatie met grapefruit. Een combinatie van kruiden en het zure en bittere van de grapefruit. Wanneer je eens zin hebt in een bittertje in plaats van zoet.

 

Of mix bovenstaande eens met elkaar, je zult zien dat er verrassende smaakcombinaties ontstaan. Dit is een makkelijke manier om meer water te drinken en dat scheelt een heleboel calorieën wanneer je hier je frisdrank en vruchtensappen mee vervangt.

Je zult zien dat het een gewoonte wordt wanneer je dit vaker doet. Experimenteer en geniet!

 

afvallen, drinken, fruit, tips, water

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Mis nooit een recept!
Meld je aan en ontvang elke maand de beste tips en lekkerste recepten.
© MINDFOODHAPPINESS 2018